BLOD & BLÅLJUS



hejsan bloggen.
det var längesedan, igen, haha! men nu har jag lite att skriva om i alla fall. igår skulle jag, milis och bb ut. jag hade inga pengar eftersom jag skulle köpt en sak som aldrig blev av så jag käkade upp pengarna i stället, haha! men milis och bb köpte dricka i alla fall. sen skulle vi och ett gäng till dra på en 20års fest där jag egentligen inte fick komma in för att han som hade festen inte gillar mig, fast han skyllde på att det var för många. sen så drog jag med i alla fall för det var en kille som inte var inbjuden som också skulle med så jag blev övertalad att följa med... väl där så väntade alla länge på spriten och sen knallade vi ner till snubbens källare.

det var riktigt trångt men helt okej stämning. växlade faktiskt inte ett enda ord med han som hade festen, haha! dock så fick man några nya vänner som man växlade ett och annat ord med. efter ett tag så blev i alla fall jag, milis och bb utslängda för att det blev massa missförstånd. då gick jag och bb till två andra som var utanför huset också. då står det tre små killar som ser allmänt oskyldiga ut vid garageuppfarten och frågar om man får komma in. då sa ena killen (den oinbjudne) att han skulle gå och höra med han som hade festen... när han kommer tillbaka står jag bb och en annan kille och pratar. då får den där "andra killen" en "snilleblixt" och säger till bb att han, bb och den oinbjudne skulle slå varsin utav de där killarna. jag bara börja skratta för jag trodde bara dem skoja. men ni tror inte att dem går iväg till killarna försiktigt och helt plötsligt slår den "oinbjudna", den ena lilla killen, en rak höger asså! de där stackars killarna som varken sagt eller gjort något kutar som bara den och dem springer efter. bb stannade kvar och pratade med ena killen som det var tänkt att han skulle slå men han gjorde inte det. det blev i alla fall inga mer slag och grabbarna kommer tillbaka. jag väntar på att milis ska komma ut efter att ha letat klart efter mobilen. när hon väl kommer ut går jag, milis och bb till en närliggande butik för att milis och bb bråkar...

efter ett tag började en person bli riktigt full. en självklarhet när han klunkat en hel sjuttis sprit rent! och den personen blir inte speciellt snäll när han dricker, han muckar gräl och gör allt för att få slåss.
så när milis och bb hade ett litet bråk så hörde man ett stort glas kross. då hade han slängt en spritflaska igenom ett fönster på rikemännens hus. sen såg man dem springa och sen gick jag och milis för att kolla läget. då ligger han bråkiga killen nertryckt av födelsedagskillens farsa, "bråk-killen"s kompis gormar över honom och säger att han ska lugna sig och bråk-killens tredje kompis flyger runt och skriker. helt plötsligt så springer skrik-killen fram till farsan och ger honom en rak höger och spräcker farsans ögonbryn. då springer jag milis och bb fram till skrik-killen och försöker få bort honom därifrån och efter att han har sprungit tillbaka några gånger lyckas vi få honom med oss... men efter ett tag kommer hans kompis springande och hämtar tillbaka honom eftersom polisen var där nu och skyllde på att "eftersom du spräckte ****s farsas ögonbryn så åker nu ***** in i häktet". då drog jag, milis och bb direkt till bussen för vi ville inte beblanda oss med grisarna. i stan så träffade vi lite folk sen drog vi hem. jag somnade rätt snabbt efter allt kaos borta på "festen"...

runt halv två tiden idag kom kim och hämtade mig på herrhagen för att milis och bb skulle till grums. vi åkte till mormor eftersom att mormor fyller 73år idag. hon fick en 32'' tums platt-tv! lyckost henne, haha! sen har det väl inte hänt så mycket mer. behövs nog inte va? har ju hänt rätt mycket ändå, haha!  :D
många varma & lyckliga(!) kramar, eran Ronja

Kommentarer
Postat av: Hej

Jag undrar om Agera ideell förening, www.ageramedflera.se får länka till din blogg?

2011-03-25 @ 10:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0