INSTÄNGD I BILDSALEN



hallåjsan bloggen.
igår var jag så attans trött att jag inte orkade blogga. orkar egentligen inte blogg nu heller men känner att jag måste skriva av mig lite, hehe. sitter i alla fall på en turism lektion nu och ska snart sätta igång med arbetet. det går jättebra med det förövrigt! turismen har varit det jobbigaste ämnet ända fram tills nu när lärarna äntligen har fattat att jag måste få mindre arbete...

i alla fall, igår, så hände världens grej! jag mådde inte alls bra i skolan och var snurrig typ hela tiden så jag gick och pratade med min favorit lärare "stene" som han kallas. han lät mig låna hans soffa ett tag för att vila upp mig. jag hade ju ändå åkt till skolan i onödan typ 5 timmar för tidigt (fortfarande fy fan för min skola och dess planering!). sen när jag vaknar kanske två timmar senare så är hela byggnaden släkt. chanelle står utanför fönstret och jag ska gå ut... då är dörr jäveln stängd! jag försöker ta mig ut genom alla dörrar jag såg men alla var låsta. då kom chanelle på att det finns en nödutgång längst borta i byggnaden. dit fick jag gå och använda all min kraft för att få upp dörren! som tur var kom jag i alla fall ut och gick igenom en garage och sen så kom jag ut vid tingvalla trafikskola. pjuuuh! det var fan som värsta skräckscenariot. tänk er en gammal gammal byggnad från typ 1800-talet och hela byggnaden var släkt och läskiga skulpturer överallt. ah, det var en upplevelse i alla fall. haha!

efter skolan drog jag och chanelle till stan. hon skulle hem tidigt för att hon skulle träna med hästen så jag träffade milis en sväng. jag hade träffat henne på morgonen och då hade hon skickat mess till mig och frågat mig om jag ville ses och prata om allt som hänt. klart jag ville det. så vi drog hem till henne och gjorde klart för varandra att vi inte alls ska umgås lika mycket som förut, dels för att vi kanske hittar på massa bus som ingen utav oss egentligen vill. sen så kan vi bli griniga på varandra ganska lätt. men det var skönt att ha fått tala ut i alla fall.

ikväll drar jag till edsvalla och sover där. jag ska gå till jossans jobb vid fyra när hon slutar så åker vi tillsammans hem till edsvalla. som tack för att jag får vara där ska jag gå med gulliga felicia till lekparken, haha! sen får vi se vad som händer. men ni kan säkert tänka er vad det är jag hoppas på ;)
många lyckliga kramar, eran Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0